Ніякий директор не в змозі провести зміни, втілити ідеї без підтримки людей, які вірять у нього.

Я рада вітати шановних колег, учнів, випускників школи, а також їхніх батьків! За допомогою мого персонального блогу ми зможемо обмінюватися думками щодо подій у сфері освіти та нашого закладу.

Мої напрацювання


МАЙСТЕР  - КЛАС  НА ТЕМУ: 
" Від управлінської компетентності - до інноваційного розвитку закладу"
ВЕДУЧА МАЙСТЕР КЛАСУ:  Щиро вітаю Вас.  Ми зібралися з вами в такі гарні святкові дні, де так багато всього чарівного. Тож почну наше знайомство із загадки.
ЗАГАДКА «Вона нічого не коштує, але створює багато чого. Вона збагачує тих, хто її одержує,і тих, хто її дарує. Вона триває мить,але пам'ять про неї  зберігається надовго. Вона створює щастя , атмосферу доброзичливості  і є паролем для друзів.»  Детальніше>>>



                               Проект "Імідж школи" 
                                                                                     Детальніше>>>
             Здійснення управлінської діяльності закладом
                                                                                       Детальніше


                                    Мої публікації
1.      Моніторингові дослідження як важлива умова забезпечення якісної освіти у закладі. . // Науково – методичний щоквартальний журнал “Педагогічний вісник”. Кіровоград: Кіровогр. обласний ін-т післядипл. пед. осв. імені В.Сухомлинського, №1-2 (13-14), 2010. Кількість сторінок у журналі – 166, сторінок автора – 3, номери сторінок – 129 - 131.
2.  Летючий голландець. // Урок у газеті “Освітянське слово”. Кіровоград.  №1, 2001.
3.     Запитання та завдання для проведення залікового уроку в 9-му класі з теми “Література епохи просвітництва”. // Стаття у фаховому виданні “Зарубіжна література”. Київ. 2002.
4.     Щось там геть розладналось у часі. 5 клас. // Урок у фаховому виданні “Зарубіжна література”. Київ. №8, 2005.
5.      Література проти війни: матеріали з вивчення теми, 7 клас: ( навч. – метод. посіб. ) / І.Б.Свічкарьова. – Кіровоград: Видавництво обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського, 2010. – 60с.
6.     Загальноосвітній навчальний заклад як осередок розвитку вчителя і учня. // Технологія фахової майстерності: особливості організації та проведення дослідно-експериментальної роботи в загальноосвітніх навчальних закладах регіону / Матеріали VІІ обласних Хмурівських методичних читань / Наук. ред. Л.Голодюк. – Кіровоград: Видавництво Кіровоградського обласного інституту післядипломної освіти імені Василя Сухомлинського, 2012. – 84 с.  Сторінок автора – 3, номери сторінок – 30 – 33.
7.    Казки народів світу. //Організація навчально-дослідницької діяльності учнів як ефективний засіб реалізації сучасного викладання гуманітарних дисциплін: навчально-методичний посібник / Т.Козова, І.Свічкарьова, Н.Толмач. – К.: ТОВ “СІТІПРІНТ”, 2013. – 180 с. Сторінок автора – 44, номери сторінок – 86 – 130.
8.   Мотиваційний компонент формування навчально-дослідницьких умінь школярів на умовах наступності. // Формування освітнього середовища навчально-дослідницької діяльності дітей у контексті наступності та перспективності: матеріали Всеукр. наук-практ. конф. з міжнародною участю (Київ-Черкаси-Кіровоград, 22-23 квітня 2015 р.). – К., 2015. – 184 с. 

Матеріали VII обласних Хмурівських методичних читань 8 листопада 2011 року.
Випуск сьомий.
"Технологія фахової майстерності: особливості організації та проведення дослідно-експериментальної роботи в загальноосвітніх закладах регіону"

І.Б.Свічкарьова
директор навчально-виховного комплексу
«Долинська гімназія - загальноосвітня школа

І-Ш ступенів № 3» Кіровоградської області 

ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
               ЯК ОСЕРЕДОК РОЗВИТКУ ВЧИТЕЛЯ І УЧНЯ
Навчально-виховний комплекс «Долинська гімназія - загальноосвітня школа І—IIІ ступенів № 3» - стартовий майданчик для добрих починань і злетів його вихованців. Зацікавленість у результаті своєї праці, прагнення до саморозвитку й самовдосконалення, уболівання за авторитет школи - основні складові внутрішньої мотивації кожного учасника навчально-виховного процесу.
Без успішного учня не може бути успішного закладу. А успішного учня може виховати тільки успішний, творчий, талановитий учитель. Професійний рівень педагогічного колективу, його кадровий склад дає можливість забезпечити ґрунтовними знаннями учнів, дозволяє їм розкрити свої здібності в процесі поглибленого вивчення математики, фізики, англійської мови. Таке завдання успішно реалізується програмою впровадження допрофільної та профільної освіти у закладі.
Школа - опорна у районі з питань, які сьогодні є актуальними:
    Моніторингова діяльність.
    Сучасні підходи до управління навчально-виховним процесом.
     Науково-методична робота.
    Запровадження інноваційних педагогічних технологій в навчально- виховний процес
    Організація діяльності педагогічного колективу зі здібними та обдарованими дітьми
    Апробація навчальних підручників
Школа є зразком успішного впровадження інновацій в її освітнє середовище.
У закладі розроблені та впроваджуються програми: «Ейдетика», «Діалог», «Обдаровані діти», «Крок за кроком», «Рівний рівному», «Ранкові зустрічі».
Матеріальна база закладу дозволяє на належному рівні здійснювати навчально-виховний процес. Діє кабінетна система:
кабінет фізики з мультимедійною дошкою;
кабінет біології, в якому працює вчитель-методист, переможець обласного, лауреат Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2009» Бондаренко Едіга Едуардівна;
кабінет географії, в якому працює вчитель-методист Ковальчук Марія Михайлівна, учні якої щорічно виборюють перші місця на районних та обласних олімпіадах з географії.
В закладі є два сучасних комп'ютерних класи та клас технічних засобів навчання, обладнані сучасними інформаційними засобами.
Багато шкільних та районних виховних заходів проходять у актовій залі, яка налічує 285 місць.
Спортивні зали (їх у школі 3) та майданчик зі штучним покриттям дає можливість нашим вихованцям займатися різними видами спорту.
До послуг школярів їдальня на 280 місць. Учні початкових класів харчуються безкоштовно.
Якість навчально-виховного процесу значною мірою залежить від теоретичної підготовки, педагогічної та методичної майстерності вчителя Підвищення його методичної культури, творчої самостійності досягається організацією роботи над проблемним питанням «Компетентнісно-орієнтована модель організації навчально-виховного процесу».
Подальша реалізація проблеми школи відбувається через діяльність методичних формувань: шкільних методичних об'єднань, творчих іруп, які сприяють оновленню навчально-виховного процесу, високої професійної майстерності педагогічних працівників. З метою обміну досвідом плануємо розширити діяльність творчих груп, залучивши до їх роботи педагогічних працівників нашого округу, та започаткувати в рамках роботи округу Інтернет- форуми, Інтернет-конференції.
Все починається з уроку... Саме урок - це місце, де відбуваються основні процеси навчання, виховання й розвитку особистості. Водночас - це дзеркало загальної педагогічної культури вчителя, показник його кругозору, ерудиції. Кожен учитель визначає для себе ті форми роботи, які для нього найбільш прийняті. А ще сучасний урок - це не просто діяльність вчителя, а й діяльність учня, інакше кажучи - учіння.
А тому в центрі Програми дослідно-експериментальної роботи, яка розраховувалась на 2006-2011 pp., був урок та його культура. У 2011 році педагогічний колектив завершив дослідно-експериментальну роботу з теми "Фахова культура уроку: компетентнісний підхід".
Вченою радою Кіровоградського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського схвалені та видані методичні матеріали до уроків педагогічних працівників: Ласкурика П.В., Козової Т.О., Толмач Н.І., Чумаченко С.В., Свічкарьової І.Б., Олійник Т.М., Тарасової I.A., Ніколенко Н І. Відповідні матеріали ухвалені методичним кабінетом відділу освіти райдержадміністрації та рекомендовані до впровадження школами району.
Без успішного учня не буває успішного закладу. У школі діє система роботи з обдарованими дітьми. Виявлення обдарованості дітей та максимальне сприяння їхньому розвитку відбувається шляхом використання юдин варіативної складової робочого плану, через поглиблене вивчення окремих предметів, курсів, профільне й допрофільне навчання.
Моніторинг свідчить: щорічно учні закладу є переможцями районних, обласних предметних олімпіад. Найкращі результати в області мали учні з географії (вчитель Ковальчук М.М.), з математики (вчитель Бурлаченко Т.М.), з історії (вчитель Козова В.О.), з інформатики (вчитель Карявка С.С.).
Школярі с активними учасниками Всеукраїнських інтерактивних конкурсів «Колосок». «Кенгуру», «Левеня», «Бобреня».
Свої здібності проявляють і учні початкової школи, навчаючись у Школі юного науковця. У минулому навчальному році захищали свої роботи вихованці Бондюк П.Г., КіцаЙ Л.Л., Реви С.М.
Молодші учні є активними учасниками конкурсів. Так, учениця 4-го класу Маргарита Хильченко виборола І місце в районному конкурсі «Ліс та людина», Олександр Шевченко та Анастасія Горьова стали переможцями обласного конкурсу «Сучасна дитяча література».
Школярі також активно включаються в проектну діяльність, захищаючи свої проекти в урочний та позаурочний час.
Головною педагогічною метою навчання дітей є їх залучення до неперервного процесу самовдосконалення, самоосвітньої діяльності. Наукове товариство школярів «Інтелект», яке працює на базі закладу, дає можливість поступово формувати науково-дослідницькі навички учнів.
У 2010-2011 навчальному році наші школярі взяли участь у захисті науково-дослідних робіт в МАН М.Кіровограда. Було представлено кілька робіт, в тому числі з психології, фізики, екології. Учениця Ольга Гребенюк виборола II місце у II (обласному) етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів.
У 2011 році учні захищали науково-дослідні роботи в м.Кривому Розі. Учень 10 класу Дмитро Черкас виборов І місце у номінації «Світова література».
У 2010 році вихованці Коваль P.M. вибороли І місце в обласному конкурсі "В об'єктиві натураліста" та в 2011 році - І місце в обласному конкурсі «Галерея кімнатних рослин».
В 2010 році учениці 10-го класу посіли II місце на обласному та Всеукраїнському зльоті юних натуралістів (керівник Бондаренко Е.Е.).
Учениця 7-го класу Дарина Ніколенко виборола III місце у Міжнародному конкурсі - національного щорічного форуму "Зелена планета" (номінація "Життя лісу та долі людей"; керівник Варнавська Л.О.).
У 2010-2011 навчальному році розпочав свою діяльність шкільний Європейський клуб. І як підсумок роботи за рік він посів І місце в районному та IV - в обласному конкурсах Євроклубів.
Учні, які беруть участь у Міжнародній програмі «ФЛККС», навчаються в Америці та поглиблюють комунікативні навички з англійської мови.
Свою майстерність та інноваційний підхід демонструють керівники команди юних пожежників Чумаченко С.В. та Москалець Л.І. У 2010 році вона стала переможцем на XVI Всеукраїнському конкурсі дружин юних пожежних. А 2011 року команда «Лицарі порятунку» знову виборола І місце у зональному та обласному конкурсах і готується до Всеукраїнського фестивалю.
З незабутніми враженнями та перемогою повернулася команда екологічної бригади «Невідкладна допомога» у 2010 році з Всеукраїнського конкурсу, який проходив в Донецьку.
В 2010 році розпочав свою діяльність гурток «Юних фотоаматорів», члени якого стали переможцями обласного конкурсу - зльоту юних фотоаматорів (керівник Карявка С.С.).
На базі опорного закладу спільно з методичним кабінетом відділу освіти проводяться індивідуальні та групові консультації, науково-практичні конференції, семінари - практикуми, районні та обласні семінари. Всього за 5 років на базі закладу відбулося 10 обласних семінарів.
Вже 19 років школа об'єднує учасників навчально-виховного процесу в один працездатний колектив однодумців, створює спільноту вчителів і учнів, атмосферу творчої співпраці.


 Реформування системи освіти, запровадження нових технологій, вимоги ринку, що пос­тійно змінюються, необхідність визначення якості освіти - все це потребує суттєвих змін, форм і способів управлінської діяльності. Не можна і працювати над підвищенням якості роботи зак­ладу, не маючи всіх даних про його стан. Для цього потрібно оцінити діяльність закладу. Саме це дає можливість здійснити моніторингові дос­лідження, як умови підвищення якості орга­нізації навчально-виховного процесу закладу.
Використовуючи нормативну базу та методичне забезпечення програми польсько-українсь­кого проекту «Підвищення якості роботи шкіл в країні», моніторингові дослідження у нашому закладі запроваджені з вересня 2005 року, сьогодні в районі наш заклад є опорним з питань впровадження моніторингу.
Визначені основні цілі та завдання моніторингу у закладі:
-       створення інформаційної системи на основі діагностико-корекційних методів;
-       отримання достовірної інформації про стан обов'язкової підготовки учнів з базових дисцип­лін;
-      спостереження та корекція рівня досягнень учнів, які навчаються у спеціалізованих та профільних класах;
-      аналіз діяльності педагогічних працівників;
-      виявлення проблем, недоліків у роботі закладу та прийняття певних управлінських рішень, спрямованих на усунення небажаних наслідків реформування навчально-виховного процесу в закладі;
-     залучення до навчально-виховного проце­су закладу батьків, громадськості міста.
Проведення порівняльних досліджень здійснюється на засадах демократизації, централізовано, спеціально створеним відповідним моніторинговим центром.
Даний центр працює на підставі наказу керівника закладу та регламентується Положенням, яке обговорювалося і було затверджене на одному із засідань моніторингового центру.
Моніторинговий центр займається пошуком, аналізом, поширенням та збереженням ін­формації. має свій план роботи. Відповідно до на­казу МОН України №352 від 6.06.2003 року „Про запровадження орієнтовних критеріїв оцінки діяльності загальноосвітніх закладів" складаєть­ся план роботи на навчальний рік.
Загальна схема організації та проведення будь-якого моніторингового дослідження, неза­лежно від рівня узагальнення результатів, є до­сить сталою, що й забезпечує можливість отри­мання об'єктивної та надійної управлінської ін­формації.
Моніторинговому дослідженню підлягають всі аспекти діяльності закладу, а саме:
-      кадрове забезпечення;
-      рух учнів по СЗНЗ; ,
-      рівень навчальних досягнень учнів, профіль­не навчання;
-      аналіз моніторингових контрольних робіт;
-      методична діяльність;
-      виховна система;
-      участь учнів у Всеукраїнських олімпіадах, конкурсах, акціях;
-      стан здоров'я, фізичного розвитку учнів;
-      психологічний супровід навчально-виховно­го процесу.
Такий моніторинг спрямовано на головні параметри навчального закладу і він має статус дослідження. На сьогоднішній день він носить системний характер і щороку спрямовується на одні й ті самі об'єкти. До здійснення моніторингу залучається більшість працівників педагогічного колективу та допоміжного персоналу. Порів­няльний аналіз охоплює період від 3 до 5 років. Це не тільки допомагає підготовці закладу до атестації, але й удосконалює планування його перспективного розвитку.

Дія отримання достовірних даних під час проведення моніторингу використовуємо певні засоби і технології. Технологія проведення моні­торингового дослідження у закладі включає 5 ета­пів. Результати моніторингу узагальнюються у вигляді діаграм, графіків, таблиць, порівнюються з попередніми роками. Використовуються при проведенні педагогічних рад, нарад при директорі, методичних радах, на психолого-педагогічних семінарах, батьківських зборах.
І етап Підготовчий

визначення мети та завдань дослідження, об'єктів, та суб'єктів, термінів та координаторів на навчальний рік. Вибір методів дослідження


II етап
Розробка інструментарію

-                      розробка тестів, анкет та їх апробація;
-                      підготовка інструктивно-методичних матеріалів для координа­торів та учасників дослідження;
-          вибір методів обробки одержаних результатів дослідження.


III етап
Проведення дослідження
-          підготовка учасників та проведення інструктажу;
-          основне дослідження;
-                      збір та обробка результатів.


IV етап
Аналіз та інтерпретація результатів дослідження
прийняття управлінських рішень щодо ефективності досліджувальної методики роботи з педагогічним та учнівським колективами.



V етап Управлінський

-          узагальнення одержаної інформації;
доречно почуваю під час ї;
-                      підготовка рекомендацій та узагальнюючої довідки за резуль­татами моніторингу.


Педагогічним колективом вносяться корек­тиви у діяльність закладу, виділяються найбільш значимі проблеми, приймаються рішення, які дають максимально-корисний результат.
Однією з умов якісної освіти школярів у відповідності до їх нахилів та потреб є організа­ція профільного навчання.
У Статуті нашого закладу зазначена спеціа­лізація: спеціалізований загальноосвітній нав­чальний заклад І—ІІІ ступенів № 3 м. Долинської з поглибленим вивченням природничо-математич­них наук та іноземних мов, який передбачає мережу профільних класів:
-      фізико-математичний, де навчається 84 учня;
-      іноземно-філологічний (поглиблене вивчен­ня англійської мови), де навчається 115 учнів;
-      технологічний, де навчається 49 учнів.
З метою якісного підходу до організації профільного навчання у закладі чітко діє система допрофільної освіти. На підставі Положення «Про конкурсний відбір» щорічно здійснюється конкурсний відбір у спеціалізовані класи з інтенсивним та поглибленим вивченням пред­метів: математики, фізики, економіки, англійської мови.
Враховуючи запити батьків, поступово з 5- го класу вводимо курс економіки. Моніторингові спостереження рівня навченості учнів підтверд­жують доцільність таких класів.
Вже три роки поспіль учні нашого закладу є переможцями українсько-американської програми  «Флекс» і мають можливість навчатись  Америці.
Традиційними лідерами олімпіад, конкурсів є вихованці спеціалізованих фізико-математичних класів та класів з поглибленим вивченням англійської мови. Як свідчить аналіз роботи : дарованими дітьми, у минулому навчать році взяло участь у районних олімпіадах з вих дисциплін 155 учнів. З них призові посіли 64 учні. 25 учнів стали учасниками ( них олімпіад, 11 - стали призерами, з них 5 -:лауреатами Всеукраїнських олімпіад з математики,  фізики та географії.
Значно активізувалась участь наших учнів у Всеукраїнських природничо-математичних курсах «Колосок», «Кенгуру», «Левеня».
Поряд з цим збільшується кількість у які мають бажання працювати над науково - дослідницькими роботами. Удосконалюється технологія проведення учнівської науково-практичної конференції із захисту дитячих науково - дослідницьких робіт. Кількість вчителів, які бажають готувати учнів-дослідників з кожним роком зростає. Ця  ділянка роботи цікавить як учнів, так і педагогів.
Спостерігається динаміка росту членів наукового товариства школярів „Інтелект". До його складу входять учні 9-11 класів, хоча науково-дослідницькі роботи пишуть усі бажаючі І тут доречно зазначити те, що учні початкових класів чувають себе набагато краще перед аудиторією д час їх захисту, аніж учні старших класів.
СЗНЗ МИ ст. №3 м. Долинської з 2007 року визначено пунктом для проведення зовнішнього незалежного оцінювання випускників району. На даний момент проведено моніторингові дослідження результатів зовнішнього незалежного оцінювання та державної підсумкової атестації одинадцятикласників у 2008-2009 навчальному році. Аналіз чітко висвітлює рівень навченості випускників закладу з предметів та результативність навчального процесу за минулий навчальний рік. Як свідчать результати, більшість Лінів підтвердили свої знання і мають:
балів високого рівня - 36 випускників;
достатнього - 66;
середнього - 36;
початкового - 13.
Гордістю закладу, району та області є випускниця Ласкурик Ольга, яка з математики та географії набрала по 200 балів, з фізики - 199 балів, з української мови - 197. 9 учнів закладу отримали на зовнішньому незалежному тесту­ванні з різних предметів найвищий бал - 12. Аналізуючи працевлаштування минулорічних ви­пускників, робимо висновок, що профільність закладу виправдана, оскільки переважна біль­шість учнів обрали технічний та економічний напрямки, а в педагогічних вузах - фізико-математичний. Доречно відмітити, що саме зовніш­нє незалежне тестування дало можливість 57 ви­пускникам вступити до вищих навчальних закладів. На державній формі навчається - 40 учнів та 17 - на комерційній.
Стрижень нашого закладу - це педагогіч­ний колектив. Будь-які досягнення наших учнів - це й успіх педагогічного колективу, де працюють однодумці, панує дух партнерства, взаємної підтримки і надихаючого управління, що сприяє високій якості організації навчально-виховного процесу та досягнення ефективних результатів.

Немає коментарів:

Дописати коментар